נמצאו 0 תוצאות. צפה בתוצאות
תוצאות החיפוש שלך

נצמדים לקרקע: כיצד השפיעו רעידות האדמה על הביקוש לבתים פרטיים?

פורסם על ידי mmmnadlangroup on 13/03/2023
0

תמיר מינץ, מנכ"ל מ.מ.מ. נדל"ן מספר כי בהמשך לתקופה של לפני כשלוש שנים, כשהתחלנו לחוות ביקושים לנכסים באזור, בעקבות הקורונה והסגרים שנלוו לה,

אנו חווים כעת ביקושים לנכסים באזור הנובעים מחשש אחר. החשש לרעידות אדמה.

כפי שהסגרים הארוכים והישיבה בבית ללא אפשרות לצאת עם הילדים העירו את החלום הישראלי לבית פרטי וגינה, שנדמה כי דעך בשנים האחרונות והתחלף בשאיפה לדירה עם מרפסת בקומה ה־16, בזמן הקורונה, משפחות חלמו על שטח שיאפשר להן לצאת ולהתאוורר. דווקא המודל האורבני של מגורים במגדלים בלב העיר נראה באותה תקופה וגם כעת, פחות אטרקטיבי.

בחודש האחרון הורגשו כ- 9 רעידות אדמה שמקורן היה בטורקיה ובסוריה אשר תפסו גם אותנו כאן בישראל לא מוכנים. באמצע הלילה התעוררו ישראלים רבים בהרגשה כי הבניינים שלהם רועדים. לא מעט משפחות בעיקר אלה המתגוררות במגדלים/בניינים, הופתעו ומצאו עצמן רצות לחדרי מדרגות, לעיתים עם ילדים קטנים ומפוחדים.

10 רעידות האדמה האחרונות שהורגשו בארץ, על פי המכון הגיאולוגי:

10 Earthquakes

בעבר כבר התרחשו באזורנו רעידות אדמה הרסניות ולדעת מומחים יתרחשו רעידות אדמה כאלה גם בעתיד.

לצערנו, כידוע, את זמן ההתרחשות של רעידת האדמה אי אפשר לחזות מראש והיא עלולה להתרחש בכל עת, אך עלינו להיערך לקראתה.

התקן הישראלי לעמידות מבנים ברעידות אדמה (ת"י 413) משנת 1980, קובע את ההוראות לפיהן יש לבנות את כל המבנים בישראל, על מנת למנוע מהם להתמוטט ולמנוע אובדן בנפש כתוצאה מרעידת אדמה. מבנים שאינם עמידים לרעידת אדמה ברוב המקרים יהיו בניינים שנבנו בישראל לפני שנת 1980.

באזור הרצליה פיתוח, כפר שמריהו והסביבה, המאופיין ברובו במגורים צמודי קרקע, העניין פחות רלוונטי. האזור שהינו ירוק, בעל מרחבים גדולים, קרוב לים וגם למרכזי תעסוקה ובילוי, ללא מצוקת חניה ובעיית תחבורה הקיימת בתל אביב, בעיקר בעקבות עבודות הרכבת הקלה, מהווה חלופה מעולה למגורים במגדלים ומאפשר שיפור באיכות החיים. הן מבחינת השקט האישי והנפשי של המבוגרים וללא ספק, הן מבחינת חווית ילדות נעימה ואיכותית לילדים.

בהמשך לגל הקונים שהורגש כאן בתקופת הקורונה, של לקוחות שרצו לעבור מדירות בבניינים  ובמגדלים בתל אביב לבתים פרטיים צמודי קרקע, בתקופה זו אנו עדים לביקוש נוסף המתרחש בעקבות רעידות האדמה. החוויה הטראומתית מביאה את אותן משפחות לחפש כיום להעתיק את חייהן לבית פרטי צמוד קרקע באזורנו.

 

צוות מ.מ.מ תיווך נדל"ן

לשירותכם 052-2222188

www.mmm-a.co.il

השווה רישומים